↑ Return to Könyvelés

Bevételi és költségnyilvántartás


Bevételi- és költségnyilvántartás

A magánszemély a törvény előírásainak megfelelően alap- és kiegészítő nyilvántartásokban, időrendben, folyamatosan nyilvántart és rögzít minden olyan adatot, amely az adókötelezettség betartásához utólagosan is ellenőrizhető módon szükséges. Alapnyilvántartások: naplófőkönyv, pénztárkönyv, bevételi- és költségnyilvántartás, bevételi nyilvántartás. Az alapnyilvántartás mellett az adófizetési kötelezettség megállapításához szükséges kiegészítő nyilvántartásokat is vezet. A magánszemély az alapnyilvántartás vezetésére vonatkozó kötelezettségét – választása szerint – bevételi és költségnyilvántartás vezetésével teljesítheti, ha az adóévben

  • az általános forgalmi adó levonására nem jogosult, vagy e jogát nem érvényesíti,
  • a helyi iparűzési adó alanyként állandó iparűzési tevékenység esetén egyszerűsítve határozza meg az adó alapját,
  • alkalmazottat, segítő családtagot nem foglalkoztat.

A magánszemély a bevételi és költségnyilvántartásban kizárólag az adóköteles bevételeket és a költségként elszámolható kiadásokat rögzíti.

 

A Contabil Könyvelőiroda vállalja:

  • A bevételi- és költségnyilvántartás, valamint kiegészítő nyilvántartások vezetését;
  • Vevőkkel szembeni követelések nyilvántartásának vezetését;
  • Szállítókkal szembeni kötelezettségek nyilvántartásának vezetését;
  • Egyéb követelések- és kötelezettségek nyilvántartását;
  • Tárgyi eszközök, immateriális javak nyilvántartásának vezetését;
  • Tárgyi eszköz nyilvántartó kartonok vezetését;
  • Selejtezések nyilvántartását;
  • Alvállalkozók nyilvántartását;
  • Segítség nyújtást az útnyilvántartás, a szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartásának vezetéséhez;
  • Segítség nyújtást az éves leltár elkészítéséhez;
  • Havi-, negyedéves-, éves bevallások elkészítését;
  • Önellenőrzések elkészítését, dokumentálását;
  • Havi-, negyedéves adófizetési kötelezettségekről tájékoztatást;
  • Bevallási és befizetési határidők figyelését;
  • Adófolyószámla egyeztetését;
  • Igény szerint havi-, negyedéves pénzügyi információk szolgáltatását;
  • Éves adóbevallások elkészítését;
  • A kapott bizonylatok rendszerezését;
  • Vállalkozással kapcsolatos törvényi változásokról szóló tájékoztatást;
  • Teljes körű képviseletet a NAV, OEP, ONYF, önkormányzatok és egyéb hatóságok előtt;